Çoğu insanın ağız sağlığı denildiğinde ilk aklına gelenler dişlerimizin rengi, şekli, dizilişi gibi konulardır. Genellikle ağzımızın önemli bir bölümünü yani diş etlerini gözden kaçırma eğilimi vardır.

Ağız hijyeni söz konusu olduğunda diş eti bakımını da ihmal etmemek gerekir. Çünkü, çürüksüz, beyaz ve inci gibi dişlere sahip olmak yeterli değildir. Diş eti sağlığınızın da takip edilmesi ve korunması gerekir.

Diş eti hastalığı başlangıçta ağrısızdır ve zamanla gelişir. Bu nedenle, erken aşamada ancak tespiti diş hekimi tarafından yapılabilir.

Hastalarımıza, diş kaybına ve diğer diş sorunlarına neden olabileceğinden diş eti sorunlarını asla görmezden gelmemelerini her zaman tavsiye ederiz.

Dişeti hastalığı nedir?

Diş eti hastalığı, diş eti çizgisinin  boyunca veya altında plak oluşumu ile başlar. Plak, bakterilerle dolu yapışkan bir tabakadır Bu, diş eti ve kemiğe zarar verirken çürük ve  diş eti hastalığına yol açan enfeksiyonlara da neden olabilir.

Dişeti iltihabı: Plak birikiminin neden olduğu diş eti hastalığının en erken aşamasıdır. Diş etinin hassaslaşmasına, kızarmasına, şişmesine, iltihaplanmasına ve kanamaya meyilli olmasına neden olur. Neyse ki, dişleri tutan kemik ve doku etkilenmediği için bu hasar geri dönüşümlüdür ve kalıcı iz bırakmadan tedavi edilebilir.

Periodontitis:  Dişlerinizi destekleyen kemik ve lifleri etkileyen diş eti hastalığının ileri bir şeklidir. Tedavi edilmezse, dişinize bağlı diş etlerini, kemikleri, dokuları tahrip edebilir ve etkilenen diş sallanmaya başlayabilir. Eğer dişlerinizin bu nedenle çekilmesi gerekirse  dental implantlar en çok kullanılan tedavi seçeneğidir. Diğer bir alternatifler ise, köprü ve damak protezleridir

Dişeti hastalığının belirtileri

Diş eti hastalığınız olduğunu düşündürebilecek bazı belirtiler şunlardır:

-Sürekli olarak ağız kokusu veya ağızda kötü tada sahip olmak,

-Şiş, hassas veya kanayan diş etleri,

-Kırmızı renkli diş eti kenarları,

-Dişler arasında genişleyen aralıklar,

-Beyaz renkli iltihabi oluşumlar,

-Dişlerde sallanma,

-Diş fırçalarken ya da diş ipi kullanırken canınız acımamasına rağmen kanama,

-Sıcak veya soğuk besinlere karşı aşırı hassasiyet,

-Diş etlerinde çekilme,

Korunma tedaviden daha iyidir

Diş eti hastalığı önlenebilir ve bunun için iyi bir ağız bakımı ve düzenli kontroller önemlidir.

İşte, diş eti hastalığından korunmak için bazı ipuçları:

-Günde iki kez en az 2 ila 3 dakika boyunca dişlerinizi nazikçe fırçalayın ve diş eti çizgisi boyunca fırçalamayı unutmayın. İyi sonuçlar için orta sert kıllı bir fırça ve florürlü diş macunu kullanın.

-Diş fırçanızın ulaşamadığı bölgelerdeki plağı çıkarmak için günlük olarak diş ipi kullanın.

-Gargara, fırçalama ve diş ipi kullanmanın yerini tutmayabilir, ancak kesinlikle plak oluşumunu önemli ölçüde azaltır. Etkili ve güvenli olduğu bilinen bir ağız gargarası kullanabilirsiniz.

-Sağlıklı bir diyet sürdürmek sadece fiziksel sağlığınız için değil, aynı zamanda ağız sağlığınız için de iyidir. Plak oluşumunu artıran nişastalı ve şekerli gıdalardan kaçının. Bunun yerine, A ve C Vitamini açısından zengin gıdalar ile diş eti hastalıklarını önlemek için gerekli besinleri sağlayan diyetlere odaklanın.

-Ağız sağlığınız için çok zararlı oldukları için sigara ve tütünden kaçının. Sadece diş eti hastalığına katkıda bulunmazlar, aynı zamanda bazı durumlarda ağız kanserlerine bile yol açabilirler.

-Düzenli diş kontrolleri planlayın. Bu, diş eti hastalığının erken belirtilerini tespit etmenin en kesin yollarından biridir.