Neden bazı insanlar yaş aldıkça kalıcı dişlerini kaybederler?

Eksik dişler, güveninizi sarsabilir, çiğneme ve konuşma becerilerinizi etkileyebilir. Bu yüzden vakit kaybetmeden diş hekiminden randevu almak ve ertelemeden tedaviye başlamak önemlidir.

Bugün sizlere diş eksikliğinin en yaygın 3 sebebinden bahsedeceğim.

1- Diş eti hastalığı

Dişleriniz diş eti hastalığı sonucu kaybedilmiş olabilir Araştırmalar, diş kayıplarının %70’i periodontal yani diş eti hastalıktan kaynaklandığını göstermektedir.

Diş eti hastalığı, ağızda diş etlerinde bakteri miktarının artması ile başlar. Zamanla diş eti dokusu neredeyse tamamen yok olur ve dişleri tutan kemikte bununla beraber erir. Kemik desteği azaldığında da dişler sallanmaya, düşmeye başlar.

Dişlerinizi günde iki kez fırçalayarak, günde bir kez diş ipi kullanarak ve düzenli olarak gargara ile durulayarak diş eti hastalığını önleyebilirsiniz. Tüm hastalıklarda olduğu gibi diş eti hastalıklarında da erken teşhis çok önemlidir. Başlangıç seviyesinde yakalanan diş eti hastalığı 2-7 gün içinde iyileşir

2- Diş çürüğü

Eksik dişlerin bir başka olası nedeni de diş çürümesidir. Ağızdaki şeker ve bakteriler, dişlere zarar vererek dişin çürümesine sebep olur. Düzenli diş hekimi muayenelerini ihmal etmeyerek ve erken tedaviye başlayarak çürük oluşumunun dişe daha fazla zarar vermesini engelleyebilirsiniz. Ayrıca, şekerli içeceklerden kaçınmalı ve ağız bakımınızı ihmal etmemelisiniz.

3- Diş yaralanmaları

Dişlerinize aldığınız sert darbeler veya travmalar diş kaybına sebep olabilir. (Örneğin, bir temas sporu, araba kazası veya kötü düşme sırasında.)Günlük yaşamınızda diş yaralanması riskini aşağıdaki yollarla azaltabilirsiniz.

-Patlamış mısır taneleri ve buz parçaları gibi sert yiyecekleri çiğnememek,

-Dişimizle paket ve kapakları açmamak,

-Spor yaparken diş koruyucu takmak,

Bunların dışında, bazı insanlar genetik olarak diş eti hastalığına ve diş çürümesine yatkındır. Eksik dişlerle bağlantılı diğer risk faktörleri şunları içerir:

-Kötü beslenme

-Kötü ağız hijyeni

-Sigara içmek

-Diyabet

Eğer yukarıda sıraladığım maddelerden herhangi biri sizin için geçerliyse diş hekiminize diş hekiminize altı ayda bir yerine dört ayda bir giderek dişlerinizin ömür boyu sağlıklı kalmasını sağlayabilirsiniz.

Halihazırda eksik dişleriniz varsa bunun gülüşünüzü gölgelemesini, yiyecekleri çiğnemenizi engellemesini istemiyorsanız diş implantları veya porselen köprülerle eksik dişlerinizi tamamlayabilirsiniz. Tabii ki, hangi tedavi seçeneğinin sizin için daha uygun olacağını diş hekiminizden destek alarak öğrenebilirsiniz