Box (Kutu) Tekniği

Box Kutu Tekniği Nedir?
Çene kemiklerinde aşırı erime olan hastalarda , implant yapılmasına imkan veren bir uygulamadır. Bu teknikte hastadan kemik bloklar alınmasına gerek kalmaz, özel hazır kemik materyalleri ve poly D, L-lactic acid (PDLLA) kullanılır. Çene kemiğinin eriyen kısımlarında kendiliğinden yok olan materyallerle duvar oluşturulup içi kemik tozlarıyla doldurulur. Böylece hem ikinci bir ameliyatla çıkarılmalarına gerek kalmaz hem de uygun süre sonunda implant yapılabilecek kemik oluşmuş olur.
Tedavi Süresi Nedir?
İmplant uygulamasından önce kemik oluşumu için 4-6 ay beklenmektedir. Eğer implant uygulaması için az da olsa kemik varsa implantlar da aynı seansta yerleştirilebilir. İmplantların yerleştirilemediği durumlarda implant kemik oluşumunu takiben yerleştirilir. Yaklaşık 2 ay bekleme süresinden sonra protezler yapılır.