Metal Alt Yapılı Porselen

Takıp çıkarılabilen damak şeklindeki protezler tam protezler ve yarım protezler olarak iki çeşittir. Yarım protezler henüz mevcut sağlam dişlere sabitlenen, protez temeline dayalı bağlantı elementlerinden oluşur. Tam protezler hiç diş olmayan ağızlara uygulanır ve tamamen yanak kasları, dil, çiğneme kasları ve damaklardan destek alarak ağızda durur. Her iki durumda da önemli olan, kişiye özel, çeneye tam oturan protezlerin hazırlanmasıdır.
Yarım protezler ise dişlerinin çoğu çekilmiş kimselere uygulanan ve çiğneme kasları, dil, yanak kasları ve damağın dışında ağızdaki mevcut dişlerden de kancalar veya çıt çıt diye bilinen hassas bağlantılı tutucularla destek alan protezlerdir.
Bazı durumlarda çene kemiği çok fazla erir ve istediğimiz sayıda implantı yerleştirmemize izin vermez. Böyle durumlarda hastanın implantlar üstüne tamamen sabit diş yapılarak kullanması mümkün değildir. Hastanın kullanması gereken damak protezinin ağızda daha sıkı ve sağlam durabilmesi, hastanın rahatça yemek yeyip, protezinin ağzından yanlışlıkla çıkacağı korkusu olmadan günlük yaşantısına devam edebilmesi için daha az sayıda implant çene kemiğine yerleştirerek, damak şeklindeki protezlerin implantlardan destek alması ve yanlışlıkla çıkmaması sağlanır. Bu şekilde de hasta sabit porselen diş kullanıyormuş gibi damak protezini kullanabilir. Bu tip implant destekli protezlerde, protez ağızda oynamaz, düşmez ve yapıştırıcı kullanma ihtiyacı olmaz.