Herkes düzenli diş hekimi ziyaretinin, diş sağlığı için önemli olduğunu bilir. Peki dişleriniz bu ziyaretleri istiyor mu? Yoksa üşengeçlik ve korku nedeniyle bu ziyaretler erteleniyor mu? Hiç düşündünüz mü? Eğer düşünmediyseniz, dişleriniz sizden ne ister, ne bekler konusunu 9 maddede gözden geçirelim!

1. Diş fırçanızı 3 ayda bir değiştirin. Çoğu normal diş fırçası, 3 aylık günlük kullanımdan sonra yıpranır ve yeni olduklarındaki kadar iyi çalışmazlar. Diş eti iltihabı gibi bir diş eti hastalığınız varsa, diş fırçanızı her 4 ila 6 haftada bir değiştirmelisiniz. Diş fırçanızı kullandıktan sonra suyla yıkamalı ve grip gibi hastalıklar sonrasında değiştirmelisiniz.

2. Kanal tedavileri aslında ağrılı değildir.Pek çok insan kanal tedavisinin çok acı verici bir deneyim olduğunu düşünüyor fakat kanal tedavileri bilinenin aksine ağrılı değildir. Teknolojik gelişmeler sayesinde, dolgu yaptırmak kadar ağrısızdır. Ayrıca tedavi öncesinde hekiminiz bölgeyi lokal anestezi ile tamamen uyuşturarak ağrısız bir tedavi deneyimi yaşamanızı sağlar.

3. Diş sağlığını korumak düşündüğünüzden daha kolaydır. İyi bir ağız diş sağlığını korumanın zor olduğu ve çok çaba gerektirdiği düşünülür. Ancak günde iki kez dişlerinizi fırçalarsanız, günde bir kez dişlerinizi diş ipi ile temizlerseniz ve sağlıklı beslenirseniz, daha sağlıklı dişlere ve diş etlerine sahip olursunuz. Diş hekiminize düzenli kontroller için gitmeyi de unutmayın!

4. Diş sorunları kendiliğinden çözülmez. Diş hekiminiz diş, diş eti veya ağız sağlığı sorunu teşhis ettiğinde mümkün olan en kısa sürede tedaviye başlamalı ve ertelememesiniz. Çünkü diş sorunları ertelendiğinde daha büyük sorunlara yol açabilir.

5. İyi beslenme, dişlerin sağlıklı kalmasına yardımcı olur. Düzenli diyetiniz çok fazla tatlı atıştırmalık, şekerleme veya soda gibi şekerli içecekler içeriyorsa, dişlerinizin çürümesi veya hasar görmesi daha olasıdır. Şeker dişlerinize yapışır ve diş çürümesine neden olan zararlı bakteriler için üreme alanı sağlar. Bu nedenle mümkün olduğunca şekerli yiyeceklerden ve gazlı içeceklerden uzak durmalısınız. Ayrıca, şekerli atıştırmalıklar ve tatlı yiyecekler yedikten 30 dakika sonra dişlerinizi fırçalamak en iyisidir.

6. Ağız kokusu diş sorunlarınızın habercisi olabilir. Ağız kokunuz varsa, bunun bir diş sağlığı sorunundan kaynaklanma ihtimali %85’tir. Ağız kokusuna bir diş rahatsızlığı neden oluyorsa, ağız gargarası ile tedavi etmek isteyebilirsiniz. Gargara bir süre kokuyu maskelemeye yardımcı olsa da, bir çözüm bulmak için diş hekiminize gitmeli ve altta yatan sorunu mümkün olan en kısa sürede tespit ederek, tedaviye başlamalısınız.

7. Düzenli diş kontrolleri ve diş temizliği önemlidir. Diş sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri, diş hekiminize düzenli ağız sağlığı kontrolleri ve temizlikleri yaptırmaktır. Düzenli olarak planlanmış kontroller, çürükleri, diş eti hastalıklarını, kök kanallarını, ağız kanserini, diş eti hastalıklarını ve diğer ağız ve diş problemlerini önlemeye yardımcı olabilir. Ağız sağlığınızı korumak için önleyici bakım önemlidir.

8. Diş eti hastalığı sadece diş sağlığınızı değil genel sağlığınızı da etkiler. Diş eti hastalığı, yetişkinlerde diş kaybının bir numaralı nedeni olarak ilişkilendirilmesine ek olarak, kalp hastalığı ve felç gibi görünüşte alakasız diğer sağlık sorunlarıyla da bağlantılıdır. Diş eti hastalığı erken evrelerinde teşhis edilip tedavi edilirse başarılı bir şekilde tedavi edilebilir ve geri döndürülebilir. Diş eti hastalığınız uygun şekilde ve zamanında tedavi edilmezse, diş eti hastalığının Periodontitis olarak bilinen ve kemik kaybını da içerebilen daha ciddi aşamasına ilerleyebilir. Diğer diş sağlığı sorunlarının çoğunda olduğu gibi, düzenli kontroller, temizlikler ve tedaviler yaptırmak diş eti hastalıklarını önlemeye yardımcı olabilir.

9. Her gün diş fırçalamak yapabileceğiniz en iyi şeydir. Dişlerinizi günde iki kez, her gün fırçaladığınızda ve bunu doğru bir şekilde yaptığınızda, çürüklere ve diğer diş çürümelerine neden olan bakterileri içeren plakları ortadan kaldırmış olursunuz. Her gün diş ipi kullanırsanız, diş fırçanızın düzgün bir şekilde ulaşamadığı bölgelerdeki dişlerinizin arasındaki plakların temizlenmesine yardımcı olursunuz. Günlük fırçalama ayrıca diş eti iltihabına yol açan bakterileri sayısını azaltarak dişlerinizi korur.