Çoğu insan, yılda iki kez rutin muayeneler ve temizlik için diş hekimlerini ziyaret etmeleri gerektiğinin farkındadır. Bu düzenli randevular dişlerinizin temiz kalmasını ve ağız sağlığı problemlerini önleme şansınızın yüksek olmasını sağlar. Peki, hangi durumlarda diş hekimine gitmek gerekir.

Diş Ağrısı

Diş ağrısı yaşamak, hemen tedbir alınması gereken ve bir şeylerin yanlış olduğunun en belirgin işaretidir. Aynı bölgede tekrarlayan ağrılarınız varsa, gündüz kaybolan gece başlayan ağrınız varsa yemeklerden hemen sonra ağrı hissediyorsanız ve soğuk-sıcak içeceklerle dişleriniz ağrıyıp geçiyorsa diş hekiminize gitmeniz gerekir. Ancak yemekten sonra başlayıp dişlerinizi fırçaladıktan sonra veya ertesi gün kaybolan ve bir daha tekrarlamayan bir ağrınız varsa dişleriniz arasına sıkışan yiyecek artığı kaynaklı bir ağrı olabilir. Ve tekrarlamadığı sürece diş hekiminize acil olarak gitmenize gerek yoktur. Ancak rutin kontrollerinizde bildirmeniz faydalı olur.

Ağız Travması

Dişlerinizde veya ağzınızda herhangi bir travma veya yaralanma olması durumunda Çok büyük bir acı içinde olmasanız bile diş hekiminizi ziyaret etmelisiniz. Dişlerin yaralanması bazen kök hasarına neden olabilir. Bu nedenle, doğru teşhis ve tedavi için diş hekiminizi ziyaret etmeniz önem taşımaktadır. Dişlerinize gelen bir travmada oluşan ağrı bir süre sonra kaybolabilir ancak bu kemik içinde bir hasar oluşmadığı anlamına gelmez. Bu nedenle travma sonrası diş hekimine gidilmelidir

Dişlerde Beyaz Noktalar

Dişlerde beyaz lekeler çürük varlığının bir göstergesi olabilir, bu nedenle kesinlikle diş hekimine başvurmalısınız. Beyaz lekelerin ortaya çıkmasına erkenden müdahale ederek, çürükleri önlemek için kendinize en iyi şansı vermiş olursunuz. Çünkü dişlerde görülen siyah çürüklerin ilk belirtisi diş üstünde oluşan beyaz lekelerdir. Ancak bu beyaz lekeler bazen oluşumsal lekeler olabilir ve estetik olarak sizi rahatsız etmiyorsa hiçbir problem oluşturmaz. Ancak bunun tespiti için diş hekimine gitmeniz gerekir.

Aftlar

Aft problemi hemen hemen herkes yaşar. Bazen yanağın içini yanlışlıkla ısırmaktan kaynaklanırlar. Bazen de bir tahriş edici etken sebebi ile de oluşabilirler. Aftlar temelde diş etlerini ve yanak içlerini etkileyen küçük ülserlerdir. Aftlar tipik olarak yaklaşık bir hafta içinde kendiliğinden geçer, ancak bazı durumlarda şiddetli olabilir ve iyileşmesi yavaş olabilir. Eğer çok sık ağzınızda aft oluşuyorsa ve bunlar yaşantınızı negatif etkiliyorsa diş hekimine göstermeniz faydalı olabilir.

Diş Eti Kanaması

Diş eti kanamaları dişlerin çok sert fırçalanması, diş ipinin çok sert kullanılması veya protezlerin yanlış kullanımı sebepleriyle meydana gelebilir. Eğer bir iki gün içinde bu yaralar iyileşiyorsa diş hekiminize gitmenize gerek yoktur. Bunun gibi günlük sorunların yanı sıra diş eti kanaması periodontitis, lösemi, vitamin eksikliği ve trombosit eksikliği gibi hastalıkları da işaret edebilir. Periodontal hastalık, uygun bir teşhis ve tedavi almazsanız giderek kötüleşen çok ciddi bir diş rahatsızlığıdır. Eğer travmaya bağlı nedenler dışında durup dururken diş eti kanaması yaşıyorsanız. Mutlaka bir diş hekimini ziyaret etmelisiniz.