Diş eti hastalığını erken teşhis etmek önemlidir. Bunun için de düzenli olarak diş hekimine gitmeli ve rutin kontrollerinizi yaptırmalısınız. Erken evredeki diş eti hastalığına(gingivitis) diş eti iltihabı denir. Bunun bir sonraki evresi periodontitistir ve ciddi bir durumdur. Diş eti hastalığına bakteri ve plak oluşumları sebep olur. Korunmak için düzenli diş hekimi ziyareti kadar doğru ağız hijyenini sağlamak ve günlük ağız bakımınızı yapmanız önemlidir.

Ayrıca sağlıklı beslenme de dikkat edilmelidir. İşte size diş eti hastalığı ile mücadele ederken yardımcı olabilecek bazı yiyecekler:

Omega-3

Omega-3’ler, besin açısından zengin ve dengeli bir diyet için gereklidir. Yağlı balıklar, Omega 3’ler ve besinler açısından zengin yağlar ve bunların anti-inflamatuar özelliklerini içerir.

Probiyotikler

Probiyotikler, iyi bakterilere katkıda bulunmalarıyla ünlüdür ve fermente süt ürünleri, vücudunuzun diş eti hastalığına karşı savunmasına yardımcı olur.

Yeşil Çay

Yeşil çay, diş eti hastalıklarıyla savaşan en iyi besinlerden biri olan yüksek kateşin seviyeleri ile ünlüdür. Ek olarak, bilim adamları yeşil çayın periodontal hastalıkların etkilerini engelleyebileceğini keşfettiler. Yeşil çay ayrıca plak oluşumunu azaltan ve bakterileri zayıflatan antibakteriyel özelliklere sahiptir.

Ko-Enzim Q10

Bu enzim aynı zamanda Ubiquinol olarak da adlandırılır ve çoğu insan hücresinde yağda çözünen bir vitamin olarak bulunur. Koenzim Q1O, hücreler arası antioksidan yetenekleriyle ünlüdür. Diş eti ve ileri periodontal inflamasyonu baskılamaya yardımcı olur.

C vitamini

C vitamini, diş eti iltihabından muzdarip kişilerde diş eti kanamasını azaltır. Ayrıca kolajen üretimini kolaylaştırarak diş etlerini ve ağızdaki yumuşak dokuları güçlendirir. Kolajen, diş etlerinin bir parçasını oluşturan temel bir proteindir.

Diş hekiminizi yılda en az iki kez görmek, diş eti hastalığına erken yakalanmanıza ve ilerlemesini önlemenize yardımcı olabilir. Buna doğru yiyecekleri tüketerek sağlıklı beslenmeyi de ekleyerek diş etlerinizi iyileştirip vücudunuzu sağlıklı tutabilirsiniz.